Na co si dát bacha u přeposílání zpráv?

Jak na vás působí zamítavá odpověď od personalisty, obecná a nicneříkající? Vzpomeňte si na poslední „ozveme se vám“ nebo „dali jsme přednost jinému uchazeči“. Jaké máte pocity? Hádám, že to nebude radost, nadšení a touha jít s takovým člověkem na kafe.

Jak myslíte, že bude působit váš „motivační dopis“, ze kterého čiší obecnost, neurčitost a „tohle jsem poslal už padesáti firmám a vy jste padesátá první“?

Pokud vám vadí chování většiny personalistů, buďte lepší než oni. A třeba i díky tomu vyniknete mezi ostatními uchazeči.

Přeposlání e-mailu?

Často vás napadne, že není nutné e-mail psát znova a stačí přeposlat některý starší. Příjemci tím říkáte, že vám nestojí ani za napsání e-mailu (a neumíte pracovat se šablonami). Podívejte se, jaké okaté znaky přeposlání se občas objevují u výběrových řízení.

a) FWD v předmětu e-mailu

FWD, FW nebo jiná zkratka v předmětu e-mailu. Místo „Proč chci pracovat ve vaší prodejně“ je pak v předmětu „FWD: Proč chci pracovat ve vaší prodejně“. Citací z Pelíšků: „A přitom taková blbost, co?“

b) Hlavička v obsahu e-mailu

V textu e-mailu zůstane hlavička, která vypadá nějak takto:

---------- Původní zpráva ----------
Od: email@seznam.cz
Komu: Personalista uplnejina@firma.cz
Datum: 22. 1. 2014 13:43:44
Předmět: Práce

První věc, kterou vidíte při otevření e-mailu. Musíte se nutně ptát, co bylo záměrem.

c) Odsazení původního textu

Text z původního e-mailu je odsazený svislou čarou nebo znakem „>“. Takže některý e-mailový klient jej může schovat - a vy uvidíte bez dalšího rozkliknutí pouze prázdný e-mail.

d) Oslovení někoho jiného

V e-mailu či motivačním dopise zůstane název jiné firmy, pozice nebo jméno personalisty či podnikatele. Nejvíce pobaví jméno konkurenta.

Proč psát co nejadresněji?

V reklamním průmyslu není žádným tajemstvím, že čím více dat o vás někdo má, tím snadněji vám cokoliv prodá. Protože ví, jak na vás, co vás zajímá, co vlastně chcete. Je snazší prodat někomu to, co chce (jen o tom třeba neví) než mu vnucovat něco, co nechce. A při hledání práce prodáváte sami sebe.


Píše pro vás Jaromír Dvořáček
(Facebook|Twitter|g+|hearth|blog)

Nastartujte také!