K čemu slouží předmět e-mailu?

E-mail je starší než internet. Vznikl již v polovině šedesátých let. Předmět je nepovinný a původně sloužil ke stručnému shrnutí obsahu, o čem vlastně je. A to proto, aby v seznamu e-mailů bylo snadné najít ten správný. To ostatně platí i dnes - když předmět vynecháte a nenapíšete, snadno se ztratíte mezi ostatními. Zpětně se e-mail bez předmětu hůře dohledává a snadno se přehlídne.

Kdysi se člověk na každou novou zprávu těšil, protože jich mnoho nechodilo. Teď však v běžné schránce nacházíme desítky až stovky e-mailů denně. Váš předmět musí zaujmout. Probojovat se stovkou konkurentů tak, aby na ten váš e-mail příjemce klikl s vytvořeným očekáváním. Pak už zbývá jen toto očekávání naplnit obsahem.

Občas narážím na nevyplněný předmět. Běžně potkávám „práce“, „zaměstnání“, „volné místo“. Ti lepší vyplní název pozice. Ti nejlepší lákají. Kam se řadíte vy? Jdete s davem nebo lákáte k přečtení a vítězíte nad konkurencí?

Kde začít?

Jak zkoušet?

Zamyslete se nad tím, jak zaujmout člověka, kterému píšete. Zjistěte, co je pro něj důležité a dejte mu to. Zkoušejte, co nejlépe funguje pro vás, na jaké formulace se vám ozývá zpět nejvíce lidí. Sledujte reakce, úspěšnost a najděte si svůj styl, který vám bude fungovat.


Píše pro vás Jaromír Dvořáček
(Facebook|Twitter|g+|hearth|blog)

Nastartujte také!